Візит до Штутгартського університету: інтерв’ю з ректором ДонНТУ Я.О. Ляшком

18-3-2019    Інтерв'ю , Міжнародне співробітництво   174   

Шановні читачі,

Представляємо до Вашої уваги інтерв’ю з ректором ДонНТУ, доктором економічних наук, професором Ляшком Ярославом Олександровичем. Делегація ДонНТУ нещодавно відвідала Штутгартський університет, де провела зустрічі з німецькими колегами та обговорила економічні аспекти наукової співпраці між технічними університетами в галузі високопродуктивних обчислень в автоматизації та динамічних системах.

Візит відбувся у рамках міжнародного співробітництва між Донецьким національним технічним університетом та Штутгартським університетом (Німеччина) на запрошення Міхаеля Вайріха, професора, доктора технічних наук, почесного доктора ДонНТУ, директора Інституту автоматизації та систем програмного забезпечення

Ярославе Олександровичу, розкажіть, будь ласка, про програму візиту до Німеччини.

Візит до Штутгартського університету відбувся у рамках угоди про співпрацю між нашими університетами. Делегація ДонНТУ була прийнята ректором Штутгартського університету, професором Вольфрамом Ресселем, який засвідчив готовність і зацікавленість і надалі співпрацювати з науковцями ДонНТУ. Програма візиту передбачала  ряд ділових зустрічей з директором Інституту автоматизації та систем програмного забезпечення Міхаелем Вайріхом, директором Інституту паралельних та розподілених систем Куртом Ротермелем, завідувачем  кафедри системної динаміки Олівером Заводним, директором відділу міжнародних зв’язків Маріоном Хокке. Під час зустрічей обговорювалися прикладні питання подальшої співпраці університетів у сфері навчання та досліджень.

Штутгартський університет, що за фасадом: Ваші враження від візиту?

Штутгартський університет є одним з найпрестижніших вишів Німеччини і користується міжнародним визнанням в галузі технічних та природничих дисциплін. Університет проводить масштабні дослідження і підтримує студентів та викладачів в їх бажанні здійснювати наукову діяльність. Для цього створені всі умови: від лабораторій Університету, що займають цілі поверхи і демонструють найновітніше високотехнологічне обладнання, до організації навчального процесу, в якому все чітко регламентовано та продумано до дрібниць, а вся робота спланована заздалегідь.

Які, на Вашу думку, існують подальші шляхи розвитку співпраці між ДонНТУ та Університетом Штутгарта?

Співробітництво наших університетів триває вже багато років, викладачі та студенти активно обмінюються досвідом та беруть участь у спільних заходах. В рамках угоди про співпрацю проводяться спільні наукові дослідження за участю аспірантів,  магістрантів і випускників ДонНТУ, які продовжують навчання або працюють у лабораторіях центру досліджень німецького університету. Зараз наші магістранти і аспіранти під керівництвом професора В.А. Святного, завідувача  кафедри комп’ютерної інженерії, проводять у Штутгартському університеті за стипендіальною програмою Леонарда Ейлера дослідження за темою: «Паралельне моделювання складних динамічних систем з розподіленими параметрами». Під час нашого візиту обговорювалося також питання подання спільної зі Штутгартським університетом заявки за програмою академічної мобільності Еразмус+. Переговори та робочі зустрічі  з німецькими колегами свідчать про схожість наших наукових інтересів.

Ярослав Олександрович, що, на Вашу думку, в системі вищої технічної освіти Німеччини є цінним прикладом для нашого Університету?

Німецька система вищої освіти спирається на фактор державності і. в першу чергу, це стосується фінансування. Навчання майже на 100% фінансується з боку федеральних земель і держави в цілому, а фінансування науково-дослідницької діяльності на 60-70% відбувається на замовлення держави. Як наслідок навчальні заклади Німеччини мають достатньо високий рівень технічного оснащення і спроможні виконувати масштабні дослідження. Водночас університетам надається максимальна автономія, але існують дуже високі вимоги до якості викладання і досліджень. Сучасна модель університетської освіти гарантує соціальні права для всіх її учасників, студенти і викладачі є соціально захищеними, науково-педагогічні працівники мають високий рівень оплати праці. Нині, зберігаючи традиційну фундаментальну систему, німецька вища освіта відгукується на вимоги часу і все більшого значення набуває міждисциплінарне навчання, тісний зв’язок між теорією та практикою, а також інтернаціоналізація навчання.

 

Оксана Верещак, 
в.о. начальника відділу міжнародних зв’язків 

,

Повернутися