Тренінг з академічної доброчесності за сприяння Посольства США в Україні  (22-5-2017)

13-14 травня 2017 року в Харківському національному університеті міського господарства ім. О. М. Бекетова відбувся дводенний тренінг на тему: “Academic writing: tools for Integrity” (“Академічне письмо як інструмент академічної доброчесності”). Від Донецького національного технічного університету у тренінгу взяла участь завідувач кафедри мовної підготовки Марина Миколаївна Кабанець. Організатори тренінгу – Регіональний офіс з питань викладання англійської мови Посольства США в Україні та Американська Рада в рамках проекту сприяння академічній доброчесності в Україні SAIUP (http://www.saiup.org.ua/novyny/2561/).

 Англійська мова як мова міжнародного наукового спілкування дозволяє студентам, магістрантам і науковцям знаходити, розвивати та просувати свої наукові ідеї через міжнародну співпрацю. Професор Вікторія Тейлор (США) ознайомила викладачів англійської мови як іноземної з теорією написання академічних текстів, з методами збору інформації для наукових робіт; презентувала програму курсу “Academic writing”, який вона викладає протягом багатьох років. Вікторія Тейлор поділилася власною докладною методикою навчання студентів академічного письма, починаючи з формулювання теми письмової роботи, написання чернетки, редагування викладачем першої та наступних версій тексту студентського дослідження. Учасникам тренінгу, який за формою більш нагадував практичний семінар, ніж лекцію, довелося побувати в ролі студентів, аби засвоїти техніку перефразування, анотування, узагальнення, оцінювання стилю, змісту, складності та організації тексту, а також редагування та підготовки публікацій до друку в зарубіжних наукових виданнях.

Протягом другого дня тренінгу були розглянуті питання плагіату в студентських і наукових роботах, його причини, етичні аспекти плагіату, правила цитування, посилань на першоджерела, а також заходи для запобігання плагіату, які кожен викладач може застосовувати за або без підтримки освітньої установи, в якій він працює.

Використання запропонованої програми, методики проведення курсу “Academic writing”, інформаційних ресурсів, якими організатори заходу поділилися з усіма учасниками, дозволить поліпшити якість наукових робіт студентів, аспірантів та викладачів університету, що збільшить вірогідність публікацій у рецензованих зарубіжних наукових виданнях і підвищить стандарти та якість наукових досліджень.

Марина Кабанець, 
завідувач кафедри мовної підготовки